OGŁOSZENIE
Wybory uzupełniające ławników na kadencję 2024 - 2027
W terminie do dnia 26 kwietnia 2024 roku
Rada Miejska w Świebodzicach
przyjmuje zgłoszenia kandydatów na ławników
na kadencję 2024 – 2027.
Działając na podstawie art. 168 ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 217 z późn. zm.) Wiceprezes Sądu Okręgowego w Świdnicy zwrócił się do Rady Miejskiej w Świebodzicach z wnioskiem o przeprowadzenie wyborów uzupełniających ławników na kadencję 2024-2027.
Liczba ławników wybieranych przez Radę Miejską w Świebodzicach:
do Sądu Okręgowego w Świdnicy w tym do Wydziału Cywilnego – 15 osób,
do Sądu Rejonowego w Świdnicy w tym do Wydziału Pracy i Ubezpieczeń Społecznych - 2 osoby.
Na podstawie art. 158 § 1 i § 3 ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. Prawo o ustroju sądów powszechnych (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 217 z późn. zm.)
ławnikiem może być wybrany ten, kto
Zgodnie z art. 159 § 1 cyt. ustawy
ławnikami nie mogą być:
Na podstawie art. 162 wymienionej ustawy
kandydatów na ławników zgłaszają Radzie Miejskiej:
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 9 czerwca 2011 r. w sprawie sposobu postępowania z dokumentami złożonymi radom gmin przy zgłaszaniu kandydatów na ławników oraz wzoru karty zgłoszenia (Dz. U. z 2011 r. Nr 121, poz. 693
z późn. zm.) zgłoszenia kandydatów na ławników dokonuje się na karcie zgłoszenia, stanowiącej załącznik do powyższego rozporządzenia.
Wzór karty zgłoszenia udostępnia się nieodpłatnie w Urzędzie Miejskim w Świebodzicach przy ul. Rynek 1 – pok. nr 4 w godzinach pracy urzędu.
Karta zgłoszenia: => wzór do pobrania
Do zgłoszenia kandydata na ławnika dokonanego na karcie zgłoszenia dołącza się następujące dokumenty:
Dokumenty wymienione w pkt 1) – 4) powinny być opatrzone datą nie wcześniejszą niż trzydzieści dni przed dniem zgłoszenia.
Do zgłoszenia kandydata na ławnika dokonanego na karcie zgłoszenia przez stowarzyszenie, inną organizację społeczną lub zawodową, zarejestrowaną na podstawie przepisów prawa, dołącza się również aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego albo odpis lub zaświadczenie potwierdzające wpis do innego właściwego rejestru lub ewidencji dotyczące tej organizacji. Dokumenty powinny być opatrzone datą nie wcześniejszą niż trzy miesiące przed dniem zgłoszenia.
Do zgłoszenia kandydata na ławnika dokonanego na karcie zgłoszenia przez obywateli dołącza się również listę osób zawierającą imię (imiona), nazwisko, numer ewidencyjny PESEL, miejsce stałego zamieszkania i własnoręczny podpis każdej z pięćdziesięciu osób zgłaszających kandydata.
Osobą uprawnioną do składania wyjaśnień w sprawie zgłoszenia kandydata na ławnika przez obywateli jest osoba, której nazwisko zostało umieszczone jako pierwsze na liście, o której mowa w zdaniu poprzednim.
Lista osób zgłaszających kandydata na ławnika: => wzór do pobrania
Kandydat zobowiązany jest ponieść koszty za badanie lekarskie oraz za wystawienie zaświadczenia lekarskiego, natomiast koszt opłaty za wydanie informacji z Krajowego Rejestru Karnego oraz aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego albo odpisu lub zaświadczenia z innego właściwego rejestru lub ewidencji ponosi Skarb Państwa.
Zgłoszenia kandydatów na ławników należy składać w Urzędzie Miejskim w Świebodzicach przy ul. Rynek 1– pok. 4.
Zgłoszenia, które wpłynęły po upływie terminu określonego w art. 162 § 1 ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. – Prawo o ustroju sądów powszechnych, lub niespełniające wymagań formalnych, o których mowa w art. 162 § 2 – 5 ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. – Prawo o ustroju sądów powszechnych i rozporządzeniu Ministra Sprawiedliwości z dnia 9 czerwca 2011 r. w sprawie sposobu postępowania z dokumentami złożonymi radom gmin przy zgłaszaniu kandydatów na ławników oraz wzoru karty zgłoszenia, pozostawia się bez dalszego biegu. Termin do zgłoszenia kandydata nie podlega przywróceniu.
Kartę zgłoszenia wraz z załącznikami, podmiot zgłaszający kandydata na ławnika lub kandydat, który nie został wybrany na ławnika, powinien odebrać dokumenty w Urzędzie Miejskim w Świebodzicach przy ul. Rynek 1 – parter, pok. 4 , w godzinach pracy urzędu w nieprzekraczalnym terminie 60 dni od dnia przeprowadzenia wyborów. W przypadku nieodebrania dokumentów w terminie wyżej wskazanym, dokumentacja zostanie zniszczona w terminie 30 dni.
Informacji można zasięgać pod nr tel. (74) 666-95-21.
Załączniki do pobrania
Wprowadził | Maciej Pawlak | 02.06.2023 13:13:22 |
Opublikował | Maciej Pawlak | 02.06.2023 13:13:22 |
Odpowiedzialny za treść | Administrator | 02.06.2023 13:13:22 |
Zaktualizował | Administrator | 27.03.2024 09:58:19 |